arc.sk/media/

Článok v časopise FORBES 05-2017

"Veríme v kvalitu Slovenských služieb"

foto: Martin Haburaj

 

Vaša spoločnosť má už zopár rokov za sebou. Odkedy fungujete na trhu?

Fungujeme od roku 1993. Boli to ťažké a zaujímavé začiatky zároveň, na ktoré rád spomínam a ktoré som zúročil v ďalších rokoch vývoja tejto firmy. Ovplyvňovalo ma to, keďže som sa v tomto prostredí pohyboval od detstva.

 

Poďme si trochu zaspomínať…

Po 2 rokoch sa otec zameral na firmy v Bratislave – zásobovanie kuchyniek, pitný režim, kancelárske potreby, skrátka všetko, čo vtedy firmy vyžadovali. Táto zmena bola nevyhnutná, keďže dovoz tovaru do domácností si vyžadoval veľké úsilie, pracnú robotu s drobným tovarom a maličkosťami, čo nebolo v tej dobe dostatočne zaplatené. Spočiatku bolo dôležité získať klientelu. Rozposielali sme poštou letáky a ponuky, ale aj osobne roznášali a vhadzovali do schránok a zákazníkov pomaličky pribúdalo. Koncom 90. rokov bolo už v Bratislave veľmi veľa spoločností, ktoré mali svoje sídla a prevádzky, takže bolo koho osloviť a nebola ani taká konkurencia ako v dnešnej dobe.

 

Kedy ste sa začali aktívne zapájať do diania vo firme?

Prázdniny som trávil vo firme od základnej školy až po koniec strednej. A prakticky hneď po maturite v roku 2000 som do firmy nastúpil už oficiálne a začal pracovať naplno. Rozvážal som tovar po firmách s kolegami a ďalšími zamestnancami a brigádnikmi. Toto obdobie bolo najlepšie pre môj rozvoj a pohľad na fungovanie firmy. Priama komunikácia s klientmi a kompletný proces od objednávky, cez chystanie tovaru v sklade, až po dovoz tovaru.

 

Boli ste na skusoch aj v zahraničí…

Áno, prerušil som štúdium na FTVŠ a odletel som do Sydney študovať Austrálsku akadémiu športu a fitnessu, angilcký jazyk a popri tom som pracoval, čo bola dobá škola do života. Keď som dostal telefonát od otca, že máme ponuku kúpiť konkurenčnú firmu, bez váhania som ho v tom podporil a odcestoval domov, aby som bol nápomocný pri ďaľšom posune firmy.

 

Stavali ste na tom, keď ste preberali spoločnosť?

Bol som pripravený manažovať viacej ľudí okolo, zjednotiť dve rovnako veľké spoločnosti do jednej. Najdôležitejšie bolo nepoľaviť v kvalite služieb, ktorú sme ponúkali pri tom veľkom objeme, ktorý nastal prakticky z jedného dňa na druhý.

 

Čomu sa vo firme venujete dnes?

Celú komunikáciu s klientmi mám väčšinou na starosti spolu s naším zamestnancom, mojou pravou rukou Mirkom a výsledkom je spokojnosť klienta. Snažíme sa vychádzať v ústrety aj pri čase dodania, čo je veľmi obtiažne. Taktiež minimalizovaním počtu ľudí vo vybavovaní objednávok sa zabezpečí aj lepšia kvalita služieb.

 

Ste čisto slovenská firma a čo vaša konkurencia?

Áno, sme slovenská, bratislavská firma a zakladáme si na tom. Tým, že sme menšia firma, a naša existujúca konkurencia sú väčšinou zahraničné giganty, pôsobíme a snažíme sa fungovať priateľskejším a otvorenejším prístupom. Klienti si to vážia, mnohí s nami obchodujú od začiatku nášho vzniku. Stalo sa aj to, že dlhodobý zákazník nás vymenil kvôli nižšej cene, ale po zlej skúsenosti sa k nám vrátil. A to je pre nás najväčšia odmena, že spokojného zákazníka nerobia len dumpingové ceny.

 

Čo všetko si môžu u vás firmy objednať?

V dnešnom elektronickom svete ponúkame aj možnosť objednať si produkty prostredníctvom katalógu, v ktorom si zákazník môže listovať prípadne aj pri kávičke. Ponúkame vyše 10 000 produktov. Od kancelárskeho nábytku, cez výpočtovú techniku, kancelárske potreby, reklamné predmety, až po občerstvenie a drogériu do kuchyniek.

 

Vaše pracovné ciele?

Je ich veľa a pracujem na nich neustále. Prioritou je hlavne spokojnosť našich zákazníkov. Na to nadväzuje také moje prianie, aby zákazník k produktom dostával aj hodnotu, ktorej cena sa nedá mnoho krát vyčísliť a tou je férový prístup, starostlivosť a vedomie, že u nás sa to predajom nekončí.